informatika.bilíčka.sk

Canvas - čiary, polygóny

Canvas, aj keď na viacerých z vás nezapôsobil ;) prináša mnoho ďalších funkcií ako len kreslenie elíps (kruhov) a obdĺžnikov (štvorčekov). K základným tvarom sa naučíme kresliť (lomené) čiary, ktoré vedia byť nápomocné pri zobrazovaní grafov funkcií, kreslení diagramov či pre "obyčajné" abstraktné umenie. Zaujímavé je tiež kreslenie polygónov - mnohouhoľníkov.

(Lomené) čiary

Čiaru kreslíme príkazom canvas.create_line(), pričom ako parametre uvádzame postupne x a y súradnice všetkých riadiacich bodov (v nich bude čiara zalomená), body musia byť minimálne dva - začiatok a koniec čiary.

canvas.create_line(x1, y1, x2, y2, x3, y3, x4, y4, ...) # súradnice aspoň dvoch bodov

V príkaze možno špecifikovať aj dodatočné pomenované parametre:

Polygóny

Mnohouhoľníky kreslíme príkazom canvas.create_polygon(), pričom ako parametre uvádzame postupne x a y súradnice všetkých riadiacich bodov (v nich budú vrcholy útvaru), body musia byť minimálne dva.

canvas.create_polygon(x1, y1, x2, y2, x3, y3, x4, y4, ...) # súradnice aspoň dvoch bodov

V príkaze možno špecifikovať aj dodatočné pomenované parametre:

Obrázky

# do canvasu môžeme importovať aj obrázok zo súboru...
# najprv načítame obrázok ako grafický objekt
premenna = tkinter.PhotoImage(file='nazov suboru')
# potom môžeme vytvoriť objekt v canvas na základe načítaného objektu
canvas.create_image(x, y, image=premenna)

# objekt potom môžeme nakresliť aj viackrát, napríklad takto:
obrazok = tkinter.PhotoImage(file='slimak.png')
for x in range(100, 301, 100):
    canvas.create_image(x, 150, image=obrazok)